מתאמים את המס: איך למלא טופס 101 כשעובדים בשתי עבודות?
עבור שכירים, תיאום מס לשתי עבודות הוא תהליך שמתחיל כבר ביום הראשון בכל אחת מהעבודות שלו. הוא מתחיל עם מילוי טופס 101, שזה הטופס הסטנדרטי לתיאום מס.
מדובר בטופס שהמעסיק אמור להגיש לעובד החדש קרוב ככל הניתן לתחילת עבודתו. לאחר שהעובד וגם המעסיק מילאו את הפרטים שהם צריכים בטופס, על המעביד להגיש אותו למס הכנסה לתיאום מס.
איך למלא טופס 101 לשתי עבודות? טופס 101 מתחיל בשאלות כלליות על העובד כמו שמו, כתובתו, פרטי יצירת קשר, וכו'. אחד האזורים בו (אזור ג') מוקדש גם למילוי פרטי ילדים, שכן גם הם מקנים נקודות זיכוי במס. קצת אחר כך, בחלק ה' של הטופס, עובד יתבקש למלא פרטים על הכנסות נוספות שיש לו - ממעסיק אחר, מעסק, מלגות או קצבאות, ועוד. אזור זה חשוב מאוד לתיאום מס לשתי עבודות, מאחר והוא מעדכן את מס הכנסה על כך שהעובד מקבל משכורת ממעסיק נוסף, או ממקורות אחרים (כמו מלגה או קצבה).
קצת אחר כך, בחלק ח' של הטופס, נמצא עוד אזור שחשוב מאוד לתאום מס לשתי עבודות - האזור שבו העובד יכול לסמן מצבים שחלים עליו שמקנים נקודות זיכוי במס הכנסה. כאן העובד יכול לסמן האם הוא סובל מנכות, עולה חדש, הורה יחידני, ועוד.
לבסוף, בחלק ט' של הטופס, העובד יכול לסמן באופן מפורש שהוא מבקש תיאום מס, ולפרט את הסיבה לכך - העדר הכנסה נוספת מתחילת השנה, או תיאום מס עקב שתי עבודות.
עכשיו כשאתם יודעים איך למלא טופס 101 לשתי עבודות, מלאו את הטופס באופן המדויק ביותר שאתם יכולים. כל אחד מהמעסיקים שלכם צריך לתת לכם טופס 101 לתיאום מס סמוך ככל הניתן לתחילת העבודה שלכם אצלו, אפילו ביום הראשון בעבודה. במידה והטופס מתעכב יותר מכמה ימים, הזכירו למנהלים שלכם או להנהלת החשבונות שעדיין לא מילאת טופס 101 ואתם צריכים אתו בשביל תיאום מס לשתי עבודות.
להסבר מפורט אפילו יותר על איך למלא טופס 101 לשתי עבודות הקליקו כאן.